SUNDAY

Ja, som det engelska ordet för söndag rakt översatt blir det ju soldag och det är precis vad som vankas idag. Ska jobba 11.30-21 och när jag anländer till jobb ska vi direkt till playan :) Hur nice är det inte att få betalt för att hänga på stranden. I LÖÖÖV IT!

ibland älskar jag verkligen mitt jobb, men dessvärre är jag fruktansvärt besviken på chefen och schemaläggarna. Jag har fått 56 % att jobba i sommar, det kommer aldrig gå..har blivit lovad minst 75 % och så får jag 55, fy skäms på dom. Jag kan ju säga att det var sista året jag var på detta stället (trots att det är glassigt) jag har tagit kontakt med ett företag med perosnliga assistenter, ska ringa dom imorgon igen och hoppas jag kan få lite extra timmar, det hade varit perfekt.

Nog om jobb.. igår jobbade jag också. 6.45-16 och det var också väldigt chill, vi satt i östervångsparken och mös på en filt. Sen gick jag upp till vånga och ville se TFF-Gefle, men ingen var på så jag stack hem och insåg att jag var sjukt ensam och inget att göra. Tur som jag har så bjöd Roos upp mig på deras förfest, så där satt jag med 15 killar som spelade NHL. Har väl haft roligare i mitt liv men annars hade jag bara legat hemma.

Var och shoppade med Fia i fredags och det var så skönt, jag shoppade loss rejält faktiskt, tyckte jag var värd det, Men nu är det stopp! Nu får  jag spara.. har lagt undan 10 000 kr denna månaden så nu har jag bara 17 000 kvar att spara, och det ska jag minsann fixa :)

Morsdag idag - väckte mamma med ett rosa skit fint nattlinne, där det stod "Världens bästa mamma" och strumpor med samma text, hon blev jätte glad. Hoppas nu det går bra idag när hon tävlar hoppning med vår hästapålle, när det är hennes dag =)

Usch, har drömt om Asien inatt igen.. drömde att jag och Martina var så sjukt fulla när vi gick av planet i Bangkok så vi kunde knappt stå på benen. Man var tvungen att fixa ett speciellt asiatiskt pass för att man skulle få resa runt i de länderna, så vi gick och fixade det och efter några dagar skulle vi hämta dom. Men saken var att eftersom vi var så dyngraka kunde vi inte minnas om vi hade gjort några pass eller om vi betalt så vi fick inte resa runt, haha Konstig dröm!
Jag kan inte hålla på och drömma såhär i fem månader, då kommer jag aldrig våga åka...men detta kommer bli hur bra som helst!

Nu är det dax för mig att packa ihop min matsäck och sen ska jag bege mig till mitt hårda arbete :=)
Ha en bra dag allesammans!

Stranden kallar...

skamligt

Klockan är snart tjugo i sju på kvällen och jag har duschat, tagit på mig pyjamas och lagt mig i sängen. Dagarna går så otroligt långsamt...vad ska jag hitta på om kvällarna?

Snälla, hjälp mig! Jag behöver ett liv

Äntligen fått lön by the way.. nu börjar jag spara på riktigt =)

Det är sjukt tråkigt med blogg för tillfället, men det kan ju bara bli bättre!

Gratulerer med dagen

OBS! DETTA INLÄGG SKREVS IGÅR (MÅNDAG) MEN DET VILLE INTE PUBLICERAS!

oh le le le :)
Nu är jag hemkommen från Oslo, efter tre dagars party.
Jag tar och presenterar min helg, men tyvörr blir det inga bilder då jag la min kamera på aker brygge (FAN OCKSÅ)

Fredag
Vi blev hämtade av pappa och Carina vid 7.30 tiden, fick skjuts till svågertorp, tog t¨get till kastrup och sen gick flyget. Han precis dricka en cola och äta lite pringles chips innan det var dags att landa igen! Eddie kom och hämtade oss på flygplasten och körde oss till stan där vi träffade Jonsson, fick se hennes lya och det var såå kul att träffa henne på hennes hemmaplan =) Vi gick ner till aker brygge och käkade korv och glass tog massa foton i solen och sen har jag lagt min kamera och gått därifrån. Jonsson skulle vidare till jobb sen så vi hängde med och gjorde henne sällskap när hon käkade innan hon skulle börja, Vi tog varsin paer cider. Sen slutade Eddie att jobba och kom och hämtade oss, vi åkte hem och packade upp och sen gick jag och Martina för att handla saker så att vi kunde laga tacos. Efter vi ätit skulle Ediie iväg och vara DJ så vi tog kontakt med Kevin och Dick och stack och festade med dom, Skit kul hade vi, förfest i en grymt snygg lägenhet med takterass, guitar hero och fyllespel, typ 12 svenskar varav 5 från Trelleborg haha :) Vi drog ut på en nattklubb YATZY där vi shakade hela natten till stängning, Vi gick ut för att vänta på vår privat chaffis Eddie och då kom tre skottar förbi med kilt på sig, Självfallet skulle vi kolla vad som fanns under kilten och där var inga kallingar iaf, det kan jag säga. USCH hemsk syn då skottarna var runt 40 år :S Vi åkte hem och sov gott :)

LÖRDAG
Vi steg upp vid 10 tiden för att sjunga för Eddie då han fyllde 26 för 8e året i rad typ.. vi hade tänkt baka dagen innan så vi skulle kunna väcka han med det. Men eftersom det blev utgång blev Eddie väckt med sång, ett värmeljus, två ballonger och ett litet choklad istället. Vi kan om vi vill! Efter frukosten tog Eddie oss på massa sevärdheter men tyvärr hade vi sett de flesta då vi var i Oslo för första gången med skolan. Men vi fick se stranden iaf, och vi satte oss på en sjukt mysig uteservering och drack drinkar och vi var även i en park full av statyer :) Sen stack vi hem och jag och Martina låg och tittade på Pippi Långstrump medan Eddie hämtade Dennis, en dansk bartender som jobbar och bor på Teneriffa :) Eddie lagade sen asgod middag till oss alla fyra. Oxfilé och klyftpotatis med bea sås. Sen drog vi vidare på fest med Eddies kompisar och vi tittade på eurovison. Vi var lite kaxiga att sverige skulle vinna men så blev inte fallet, verkligen inte. Norge vann ju, gaaallet! Vidare ut i byn för lite fest.....

SÖNDAG
Nationaldagen, direkt efter frukosten stack vi ner på stan bland alla andra männiksor. där typ alla hade sina fina folkdräkter. på typ världens varmaste dag. Satt på en pub och drack en massa och sen vid 4 tiden drog vi på fest, men eddie var så in i hoppsan full så vi fick gå hem och lägga honom. Vi satte oss på hans soliga balkong, delade en flaska rödvin och snakke norsk med alle som gick förbi. GRATULERAR MED DAGEN, så ska man tydligen säga till alla man möter. Vid 22 tiden kom vi på att vi kanske borde äta lite middag idag? vi hade ju bara käkat frulle.. vi tog bussen ner till aker brygge men alla ställen stängde så det slutade med att vi satt på en trottoar kant med en hamburgare och martina tog en bakad potatis i ett gatukök.. vi tog taxi hem och deckade nästan direkt.

MÅNDAG
Eddie lämnade oss vid 7 tiden imorse för han skulle arbeta, men vi sov vidare och sen städade vi hela hans lägenhet jätet fint, packade och sen begav vi oss. Käkade japansk mat och sen blev det buss, tåg, flyg, tåg och sen hämtade Martinas mamma oss på svågertorp. och nu är jag hemma  =)

Är jätte ledsen över min kamera, men trots detta har jag haft en super helg! Jag hoppas jag kommer till Norge nästa 17 mai igen :)

Ta hand om er my ladies and gent
/@nnsie

Här var det loppis, loppis var det här

Igår hade vi vår garageloppis, hoppas ni inte missat vår annonsering eller alla lappar jag satt upp. Det gick bättre än förväntat och redan innan vi öppnade vår loppis kl 10 stod där 10-15 personer och väntade på att få fynda. KUL! Vi fick in 900 kr..så delade vi på den jämt! Ett litet steg närmre Asien.

Igår kväll träffades vi alla tjejerna, beställde mat (typ alla från olika ställen) och snackade enda in på småtimmarna, jätte mysigt. Vi är otroligt duktiga på att snacka, från massa snedfyllor till seriösa samtal om boräntor och politik.

Nu ska jag snart ut och promenera med Fialisa, det är ju fint väder, så det kanske blir solstolen sen?

Puss och kram
skumbanan

4 maj :)

Idag är det måndag och det har inte varit fullt så fint väder som det varit hur länge som helst, men det behövdes lite vatten till alla växter :)

Jag har jobbat idag, 7.45-16 och det har gått bra :) Dessvärre var det fiskpudding till middag och jag var ingen favorit av den såklart, eftersom jag inte alls gillar fisk. så på min rast tog jag min cykel till entre och köpte mig en tortilla wrap med någon kycklingröra. Faktiskt väldigt gott :)

Efter jobb gjorde jag ett nytt försök med att få min nya mobil, men icke! Den var slutssåld.. så det blev sockar (i nylon, så man inte blr så svettig i alla sommarskor) och min favorithandkräm. OLIV från Åhléns, Luktar otroligt gott.

Sen när jag kom hem tog jag en promenad till ICA treklövern på fargerängen och satte upp en loppislapp. På vägen hem ringde jag Telenors kundtjänst och förlängde mitt abonnemang, och på fredag (hoppas jag) har jag denna skönhet i min hand.

På lördag som sagt är det loppis på möllaregatan, har ni något ni vill bli av med. Hojta bara till =)

Nästa helg igen flyger jag och Martina till NORGE! längtar

Ta hand om dig

Valleballeborg

På svenska = Valborg, det blev en väldigt lugn valborgsmässoafton. och ska jag sammanfatta dagen så kan jag göra detta med ett ord.. KORV! Jag livnärde mig på korv denna dag. Korv på jobbet, med mos. Korv med bröd hos pappa när jag skulle gratulera systra min. och Korv med potatissallad när jag grillade med mina pinglor. Massa mys och snack.

Igår blev det lite mer livat.
Martina hade grillfest och det lektes för fulla muggar. KUBB; spökboll, singstar, allsång, twister och lite akobatik haha. det var en mycket trevlig fest med nytt folk. Vid 3 tiden gick Anna och Fias cyklar hemåt för att sen decka i sängen.

Men gud vad flitig jag har varit denna helgen, jag har tagit fram en massa saker till vår loppis som vi ska ha nästa lördag. ( så har du något du vill skänka, tar vi emot allt ) Jag har jobbat extra och till och med städat mitt rum =)

Men nu ligger jag här i min säng..slutade jobba kl 21 och nu har jag inget alls att hitta på...buuhuuu..

Imorgon ska jag nog sätta upp lappar om vår loppis samt vara lite ledsagare =)

Sen väntar en hel veckas arbete på fågelsången, går på ett 2 veckors vik just  nu, och jag tycker om barnen otroligt mycket. När viket är slut åker jag och Martina på en weekend i NORGE och sen börjar jag på ett två veckors vik på kropp och knopp :) Det går bra nu

Längtar till nästa lön, i slutet av maj.. för i april har jag varit otroligt arbetsam och jobbat sammanlagt 168 timmar :) Klapp på axeln! Rakt in på sparkontot med dom pengarna!!

Nä, jag får väl se om där är något skit på tv och sen sova så sött.
Ha det bra alla sköna människor!